Tuesday, December 14, 2010

Sambungan....at NICU(1 Nilam)

5 Julai 2008 ,Sabtu,
Hari ni 18 hari dalam pantang... pagi ni pergi tengok anak-anak... Hantar 8 bekas susu. perah 3 bekas. Cukuplah kot. Pagi ni anak-anak nampak sihat, niesa camtu gak. Muka syasya nampak lain skit pagi ni, nampak bertambah besar dan muka nampak ceria jer. Nyenyak sungguh budak-budak ni tidur. Alya masih lagi menggunakan tiub pernafasan( ventilator). Tapi dia nampak gagah jer. Nampak sihat jer. Cuma masih masuk darah. Pastu kulit alya nampak pucat jer. Kesian alya, ibu tak tahu nak fikir camana lagi. Cuma ibu harap semua anak ibu sihat-sihat belaka. Dengan izin Allah. Hari ni ayah ngan member dia g KB mall cari gelang anak2.

6 Julai 2008, Ahad,
Hari ni 19 hari berpantang, macam biasa ayah hantar susu, 8 bekas. Hari ni ibu tak bercadang nak g melawat anak-anak. Selang sehari ker. Biar nampak perbezaan skit. Hari ni ibu demam. sampai terketar-ketar. Tak dapat nak perah susu hari ni. Lepas telan panadol 4 biji barulah okay.

7 Julai 2008, Isnin,
Hari ni 20 hari dalam pantang. Macam biasa ayah hantar susu kat 1 Nilam. 9 bekas semuanya. Ibu baru jer perah hari ni, banyak pulak tu , rezeki anak-anak. Alhamdulillah. Hari ni tak demam dah. Macam manalah agak keadaan anak-anak hari ni. Rindu gak. Petang nilah pergi. InsyaAllah...
Ayah baru telefon tadi , alya dah guna oksigen biasa , Alhamdulillah. Tapi niesalah pulak yang kena intubated( guna tiub pernafasan). Risaulah pulak. Camanalah anak-anak ibu ni...
2 petang, baru balik tengok anak-anak.InsyaAllah takde apa-apa. oklah tu. Muka diorang lain dah. Kulit pun nampak cerah skit. Comel-comal belaka.Alya kesian skit . nampak stress jer ngan musk pad. moga2 semua anak ibu cepat sihat. Jangan fikir yang bukan-bukan.


Kesian kat alya....

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...