Sunday, December 19, 2010

Kasih tok mek&tok ayah...

salam, 2 hari dah tak bern3, balik kampung jumpa tok mek ngan tok ayah, rindu sangat diorang kat alya, niesa ngan syasya...ingat nak balik petang khamis lagi, tapi alya pulak demam ngan batuk malam Jumaat tu, tak jadilah balik...keesokkan hari, nampak alya dah okey skit...barulah bertolak balik...tok mek ngan tok ayah dah lama tunggu....sebenarnya mereka rindu kat syasya ngan niesa...boleh dikatakan cucu kesayanganlah jugak, apa tak nyer diorang(tok mek&tok ayah) jaga mereka dari umur lebih kurang 2 bulan lagi memandangkan ibu terpaksa memberi tumpuan kepada alya yang perlu menjalani rawatan kat IJN, dan berada di NICU HUSM sehingga umur dekat 5 bulan...sayang tok mek ngan tok ayah melebihi ibu dan ayah, diorang sayang kat syasya ngan niesa melebihi anak sendiri...tak boleh nak cuit langsung cucu kesayangan diorang nih...
Nak dijadikan cerita, sampai jer kat depan rumah , diorang dah siap tunggu dah ...alya , niesa ngan syasa melompat2 dalam kereta bila tengok tok mek & tok ayah...syasya cakap,"abah ore,", niesa pulak,"mek ore,"...berebut 2 diorang nak turun dari kereta....masa sampai tu, mek (tok mek) diorang sedang siang jantung pisang ....bila tengok jer syasya & niesa , terus tak dapat nak tahan perasaan, naik atas rumah, menangis dulu...pas lega barulah turun semula ambik cucu diorang...lama sangat ke tak balik? tak delah lama , lebih kurang 3 minggu jer? rindu sangat2 nih...
Esok tu, hari Sabtu diorang bawak syasya ngan niesa pergi pasar , beli selipar sorang satu, alya pun dapat jugak, mana boleh tinggal...walau dah banyak pasang selipar yang dah dibeli...itulah kasih tok mek ngan tok ayah....
 
(ni gambar lama , masa umur diorang lebih kurang 5bln )
 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...