Monday, October 22, 2012

apa kata mereka?

syoknya g jenjalan, selalu triplet alya niesa syasya ni pakai baju sama. tapi kadang2 tu ada gak x sama. bila kat shopping mall atau kat mana2lah yang kitorang pergi, mcm2 reaksi yg org sekeliling bg dan mcm2 pulak spekulasi yg diorang gambarkan ttg budak 3 org ni.

situasi 1 : kat kaunter bayaran
cashier 1 : "kembar ker?"
cashier 2 :"kembar 2 eh?"
ayah : "tiga".
cashier 1 : "hah! tiga?, bakpo hok ni kecik (alya), dok samo besor?"..." ada keturunan kembar ker?..
cashier 2: "holah, dua ni sama,"...
ayah: "hok ni ada masalah skit masa kecik,"
cashier 1: "oooo,"...
kami terus berlalu,tak pasal2 org beratur panjang tunggu nk bayar karang. soalan yang sama yang selalu diajukan sampai si kembar blk rumah boleh lakonkan blk perbualan tadi.

situasi 2: pertemuan kat rantau panjang
satu hari ibu ayah ngan triplets jalan2 kat Rantau Panjang. window shopping jah.
datanglah sorang lelaki menyapa ibu, "kembar ker? ".
"ermmm,"...jawab ibu
tanya lelaki tu lagi,"tiga?"...
"ermmm,"...jawab ibu lagi.
"ha???"....lelaki itu menunjukkan reaksi terkejut dan seolah2 mengekori ibu ngan triplets. tapi ibu ayah ngan triplets terus berlalu menuju ke deretan bangunan kedai.
sampai kat sebuah kedai , kami singgah melihat barang2. kot2 ada yang nak dibeli ker. tiba2 bahu ayah ditepuk oleh lelaki tadi sambil berjabat tangan dengan ayah, lalu memperkenalkan kami kepada isteri dan anak2 nyer..."nilah kembar 3 tu,"...begitu teruja sekali mereka. kecut perut ibu. kata lelaki itu," maaf lah, saya excited sangat sebab baru pertama kali jumpa kembar 3 ni,".... takpe..."pergi dulu yer, jumpa lagi,"...

4 comments:

  1. situasi yang sama dihadapi oleh kami!!

    ReplyDelete
  2. lulu pun mcm tu tau kak, bila nampak kembar jer pakai baju sama, atau seiras, asyik nak perhatikan.. :( mesti parents dia rasa terganggu sangat kan

    ReplyDelete
  3. hihi..;D

    salam kenal2 golek2 sampai sini :d

    keluarga saya pon ramai kembar

    kembar 3 (perempuan) anak buah
    kembar 2 (lelaki) dua pupu
    kembar 2 (perempuan) dua pupu
    kembar 2 (perempuan tapi meninggal) sepupu

    ReplyDelete
  4. Hahaha....saya pon kalo jumpa kembar 3 akan teruja....hihihi

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...