Saturday, December 31, 2011

aduhai sayang

tengok tak cerekarama ni? anak stay dengan tok. memang realiti kehidupan, ibu pasti ramai yang mengalami situasi sebegini kan. lagi besar budak tu lagi susah nk ambik kan. cerekarama tu mengingatkan ibu pada tahun 2008, tahun yang penuh dengan cubaan dalam hidup ibu, masa tu alya perlu jalani pembedahan kat IJN, jadi niesa ngan syasya terpaksa ibu tinggalkan pada tok mek ngan tok ayah mereka untuk dijaga. masa tu umur diorang sebulan lebih. alya pulak lebih kurang sebulan kat IJN. balik dari IJN , alya kena admit pulak kat NICU sehingga usia 5 bln. then baru blh keluar wad. itupun lepas keluar wad , terlalu banyak temujanji alya, jadinya syasya ngan niesa stay dengan tok mek ngan tok ayah sehinggalah umur diorang setahun setengah barulah ibu ngan ayah ambil keputusan untuk ambik budak2 tu. punyalah payah. budak2 tu walaupun kecik, tak nak ngan ibu ngan ayah. memang ibu ngan ayah terasa, tapi itulah lumrahnya dan kita kena terima, sbb diorang dah biasa ngan tok mek ngan tok ayah diorang. tp kami nekad jugak nk ambk. 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...