Thursday, December 6, 2012

masih belum berakhir...

bertih, chiken pox ni masih belum berakhir, ingatkan baby afina naik sikit jer...rupa2nya lagi teruk...Sabtu baru -baru ni makin banyak naik biji-biji tu, hari Ahad start demam sikit2 jer... ibu fikir tak nak start antibiotik lagi...nak tengok dulu..baby afina ibu tinggalkan ngan adik ipar...balik kerja hari Isnin ibu tengok baby afina duk menangis atas dukungan adik ipar.. demam bertih tu makin kuat ...dengan sakit tubuhnya, kesian baby...ibu just bagi ubat demam jer...pastu jelung ngan tuala basah malam tu tak blh tidur ....malam kedua pun  tak boleh tidur...ibu bagi sub pcm 4 jam sekali tak jugak kebah , masih lagi panas badan baby... risau dah ni... ibu cakap kat ayah," jom kita gi kecemasan"..."aiii...nak masuk wad ker."..malas nye nak masuk wad. "ginilah kita gi klinik dulu"...pergi Klinik Dr Ramzi kat chabang 4 pauh panji...kata doktor" ooo bertih ada ubat , mari cepat , cepatlah baik,"...pastu doktor bagi ubat bertih aciclovic , antibiotik, ubat mandi, calamine, ubat tahan sakit ngan ubat tahan gatal...balik dari klinik terus bagi ubat.... Alhamdulillah, petang tu kebah demam baby Afina. Kesimpulannya kalau anak naik bertih cepat2 cari ubat , jangan biar demam lama2. kesian kat baby nak pegang tubuh dia pun macam menjerit kesakitan. (blame myself)...dapatkan rawatan yang betul...

1 comment:

  1. Salam kenal,

    Follow u. Jemput singgah blog saya.
    Ada byk info/tips tentang kesihatan/kecantikan/diet/penyusuan ibu/kehamilan/etc.
    BLOG saya http://mama-iloveu.blogspot.com
    Terima Kasih :-)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...