Thursday, October 21, 2010

Selamat Datang ke Dunia, Anak2 Ibu

18 Jun 2008,
 Selamat datang anak2 ibu, Alhamdulillah...syukur semuanya selamat,
ketiga-tiga anak ibu di bawa ke wad 1 Nilam, namun begitu keadaan Alya agak kritikal, alya terpaksa di intubated( dimasukkan tiub pernafasan) kerana alya tak dapat bernafas sendiri dan memerlukan bantuan pernafasan, niesa hanya perlukan oksigen biasa manakala syasya tak memerlukan apa-apa bantuan pernafasan. Dalam kekalutan doktor memberikan rawatan kepada alya, niesa, syasya...ayah pergi ke 1 Nilam... Qamatkan alya, niesa dan syasya. Kata ayah, berselirat wayar kat tubuh anak-anak ibu. Berat alya cuma 1.1 kg, niesa 1.5 kg, manakala syasya 1.2 kg sahaja.
 Hari pertama pembedahan ibu tak dapat menjengah anak-anak ibu kat 1 Nilam, ibu terpaksa baring selama enam jam selapas pembedahan tak boleh angkat kepala, kena duduk lurus jer( prosedur lepas pembedahan). Petang tu perut ibu sakit sangat , ibu nak panggil staffnurse tapi suara ibu macam tak keluar. Sakit sangat, orang tua-tua kata mungkin rengat kot. Masa tu banyak sangat darah keluar. Pastu kan staffnurse datang kat ibu , dia tanya sakit ker? Ibu cakap sakit. Ibu nak ubat tahan sakit. Pastu dia ada inject ubat tahan sakit, pethidine kot kat punggung ibu . Ibu rasa mengantuk macam khayal gitu , pastu bila member ibu datang melawat , ibu cakap pun dah mengarut dah , tak ingat dah apa ibu cakap. Ramai teman-teman ibu yang datang melawat. Terima kasih semua. hari tu heboh satu wad kembar tiga baru lahir.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...