Wednesday, October 20, 2010

Temujanji plastik surgeri

18 Oktober 2010,
Hari ni ibu ngan ayah bawak alya ke klinik SOPD, jumpa ngan dr plastik, ibu,ayah ngan alya sampai kat klinik pagi-pagi lagi. dapatlah nombor giliran 8007. Nombor awallah tu...pastu masa kat klinik adalah jumpa member , staffnurse. konon-konon nak ngejust awal, he he...tapi tup tup tengah hari baru dapat jumpa doktor, kesian kat member ibu terpaksa cover kerja ibu... terima kasih kat member ibu tu...
sebenarnya boleh sangat nak ngejust, member ibu nak suruh jer ibu masuk terus jumpa doktor, malangnya fail alya tak jumpa-jumpa sampai ke tengah hari kami tunggu...
fail alya tu bergerak banyak tempat tu yang tak jumpa2 tu...
bila dah jumpa fail, ibu , ayah ngan alya masuk jumpa doktor, kata doktor alya perlu buat echo cardiogram dulu, kemudian kena doktor bius temgok dulu...kalau tak ada apa2 masalah pembedahan yang mengambil masa lebih kurang 1 jam kata doktor,akan dijalankan ke atas alya..
ibu tertanya-tanya macammana alya nak makan nanti, takut nanti terbukak jahitnya, adus sakitnya...
kata doktor , alya tak boleh minum guna botol susu, kena bagi ngan cawan, pastu boleh makan makanan lembut cam biasa, cuma jangan bagi yang makanan yang keras2...lebih kurang sebulan InsyaAllah sembuhlah luka tu...
lepas selesai jumpa doktor, ibu terjumpa dengan adik afiq ngan ibunya...kesian adik afiq, nampak makin teruk, tak boleh bangun, kepalanya pun membengkak, matanya tak respon, ya Allah tabahnya hati ibu adik afiq...dulu adik afiq pernah satu wad dengan alya... macam-macam ibu jumpa kat wad...ya Allah rahmatilah semua pesakit kat wad...amin

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...