Monday, July 2, 2012

Komen rakan sekerja lepas 3 bulan x jumpe

ermmm, dah 2 minggu start kerja, oklah...sebenarnya berat badan agak menurun lebih kurang dalam 7 kilo gitu. dulu sebelum peknan memang ori tembam. member2 kat tempat kerja memang agak terkejut tengok ibu...nak tahu apa kata mereka?
"ehh , dah kurus?"
"baru masuk kerja ker, kenapa kurus sangat, teruk sangat ker pantangnya?"
" kau diet ker,"
"aaik, dah slim?"
"eh , dah macam anak dara balik?"....(he he ...perasaan sikit)
"makan jamu ker?"
"kurus sgtlah , cengkung?"  (aii...bukan tahap kurus kering lagi nih...?)
"saya nk kurus cam awaklah jugak?"  (padahal dia lg kurus dari ibu, haha)
"apa rahsianya?"

nak tahu apa ibu jawab,:
"haa bagilah ekslusif breastfeeding, InsyaAllah..." selain pada tu, sebenarnya ibu x lalu mkn. penat jugak melayan triplets yang sedang membesar...tapi kalau bg nasi kukus zaeman tu, habis sebungkus, nasi beriani ayam ker nyum2. ambik ko...sorilah teroverlah pulak. almaklum tgh posa ganti x habis lagi.

2 comments:

  1. bestnya boleh turun 7 kg,hari saya pun turun dekat 7 kg,pastu dia naik balik 3 kg huhu..terus maintain bambam sampai sekarang

    ReplyDelete
  2. dulu masa salin kat triplets pernah turun camni, pastu naik mendadak lepas cucuk ubat perancan depo yang 3 bulan sekali...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...