Wednesday, February 27, 2013

Apa khabar triplets.....

Salam, lama rasanya tak berblog. Alhamdulillah alya , niesa ngan syasya sihat waalafiat. Bulan 6 ni dah nak masuk 5 tahun. Baby afina pun sihat. Kata orang anak perempuan ni banyak cakap. memang banyak cakap kembar 3 orang ni. terutama sekali syasya . suka dia menyakat orang. niesa pulak cakap macam orang tua. niesa jenis cool skit. Tapi alya ni lain skit. pelat dia ni lain macam skit. Banyak perkataan alya yang sukar difahami. Bila bercakap dengan alya , kita kena ulang banyak kali, pastu bercakap kena mengadap muka dia. Kalau kita cakap laju , dia akan tanya balik, "ha? ". Lepas tu ada kalanya kita tanya lain, dia jawab lain.kesian kat alya. Ibu risau jugak sebenarnya ni , cam mana nak masuk sekolah nanti. Tapi hubby cakap tak payah risaulah sebab orang buta pun boleh jadi lawyer. Alya walaupun dia pelat , tapi dia bersungguh-sungguh nak belajar. kalau dalam kelas(tadika) , dia akan duduk paling depan lepas tu dia akan follow apa yang cikgu ajar. pastu bila balik rumah dia akan ajuk balik apa yang cikgu ajar kat sekolah. walaupun bunyi sebutannya agak pelik.
contohnya: alya sesuah= alya syafiah
                  ika maku maka= kita satu Malaysia ( nyanyi lagu)
                  igu= ibu
minggu lepas ada pergi follow up ngan audio, resultnya alya ni kurang pendengaran. mungkin lepas ni kena pakai alat bantuan pendengaran kot. Minggu depan follow up dengan ORL. Tengok camana.
Apapun ibu bersyukur sangat sebab alya diberi nyawa , nafas serta kehidupan . Alhamdulillah doa ibu dulu dimakbulkan olehNya. " Ya Allah berilah keajaiban buat alya,"... hanya keajaiban dari Allah yang ibu pintu ketika itu... tahun 2008 , amat memberi impak dalam kehidupan.
Alya 2008- masa ni ibu hanya bertawakkal kepada Allah...ibu hanya mampu berdoa

Alhamdulillah alya sihat dan aktif...masa ni umur 3 tahun lebih kot... tak dapat sempat nak upload lagi gambar terbaru. ni gambar yang lama.
Doa ibu semoga semua anak-anak ibu berjaya dunia dan akhirat...amin..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...